אימון שרירי הצלחה
top of page

אימון שרירי הצלחה



לימור גזית – מאמנת לאיכות חיים בהולמס פלייס ראשל"צ

הקואוצ'רית לימור גזית מסבירה כיצד ניתן לעבוד על השרירים שכולנו רוצים לפתח, שרירי ההצלחה

בני האדם בנויים באופן זהה, לכולנו לב, מוח, כבד, עצמות, שרירים וכד'. המון חלקים ופרטים שעובדים ביחד בצורה גאונית על מנת לתפעל את המכונה הזו שנקראת אדם.

למרות זאת יש בינינו הבדלים ביכולות הפיזיות ולא כולנו מסוגלים לבצע את אותן הפעילויות.

לדוגמא, למרות שיש לי שרירי רגליים, אני לא יכולה לרוץ מהר כמו אלופת העולם בריצת 60 מטר, למרות שיש לי שרירי ידיים אני לא מסוגלת להניף את אותו משקל שמניפה אלופת העולם בהרמת משקולות וכך לגבי שאר היכולות הפיזיות השונות.

למרות זאת, אם אחליט שאני מעוניינת לפתח את שרירי הזרועות שלי כך שיוכלו להיות חזקים יותר ולהצליח להרים משקל כבד יותר, ברגע שאתאמן באופן הדרגתי ואקפיד לבצע תרגילים שיחזקו את השרירים, אין ספק שאחרי תקופת זמן שבה אתמיד ואבצע את האימונים שלי, השרירים יתחזקו ואוכל להניף משקל גדול יותר מאשר לפני כן. גם אם לא אצליח להגיע לרמה של אלופת העולם...

חשוב להבין, שאותו הדבר עובד גם מבחינת המוח שלנו.

כשאנחנו רואים סביבנו אנשים מצליחים, אנחנו הרבה פעמים חושבים שזה מולד או מזל, אנחנו מבדלים את עצמנו מהם ואומרים לעצמנו שאנחנו, לעומתם, לא יודעים איך להצליח/איך להיות תקשורתיים/איך להתמיד/ איך להאמין בעצמי/ איך להיות בזוגיות/איך להצליח לרדת במשקל ולהישאר שם/ איך להיות חדור אמונה/ איך להיות אופטימי ועוד המון כאלו.

תחשבו על זה, כל אלו שרירי מוח, כולנו בני אדם וכולנו בנויים אותו דבר גם מבחינה מנטלית, נכון שחלק מהאנשים נולדו עם כישרון גנטי מולד לפתח "שרירי הצלחה" וחלקם קיבלו חינוך מילדות שעזר להם לפתח "שרירים" אלו, אבל הבשורה המשמחת היא שכמעט בכל גיל ניתן להתאמן על "שרירים" אלו ולפתח אותם ומאוד לחזק אותם להיות במצב טוב יותר מאשר ללא אימון כלל.

יחד עם זאת כשמתאמנים על שריר והוא באמת מתפתח זה כואב, יש התכווצות שרירים לפעמים, יש מתיחה, כי ככה זה שריר, על מנת שהוא יתעבה ויגדל הוא צריך גירוי שמכאיב לו ועוזר לו להתפתח ולגדול.

"שרירי מחשבה", הם אותו הדבר, ניתן להתאמן עליהם, ניתן לפתח אותם, ניתן לחזק אותם וכשזה קצת כואב סימן שזה אכן מתפתח ומתחזק.

רובנו לא תמיד יודעים אם אנחנו מנהלים את החיים שלנו או שהחיים מנהלים אותנו... בכל רגע ורגע יש באפשרותנו לבחור האם אנחנו רוצים לנהל את עצמנו יותר מאשר בעבר ולבחור איזה "שרירי הצלחה" לאמן, "שריר התמדה", "שריר אמונה בעצמי" "שריר תקשורת עם אנשים" ועוד, זכרו, שם טמון הפוטנציאל שלנו וככה עושים שינוי.


bottom of page