תרמיל הכלים שעל הגב
top of page

תרמיל הכלים שעל הגב


דמיינו תרמיל בלתי נראה שמונח על הגב של כל אחד מאיתנו ובו כל ההרגלים והפעולות שלנו שבהם אנו משתמשים על מנת להתנהל: חלקם גנטיים, חלקם נצברו דרך חוויות טובות יותר או פחות שמהן למדנו, חלקם מתוך לימודים ואינפורמציה שספגנו ובכל מקרה הכל בתוך התרמיל וממנו אנו שולפים כל פעם את הכלי המתאים לסיטואציה.

אנחנו ממשיכים להשתמש בכלים שאנחנו מכירים גם כשהם כבר מזמן לא עוזרים לנו, ואז אנחנו פשוט משתמשים בהם בעוצמה גדולה יותר ויותר, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו מתעייפים מניסיונות חוזרים ונשנים לטפל בבעיה בדרך שאנו מכירים ואז מסתובבים עייפים, מרוקנים וחסרי אנרגיה וחיות ואומרים לעצמנו שזאת המציאות והכל תקוע ושום דבר לא עוזר.

לדוגמא, בשיחות קואצ'ינג אני שומעת הרבה אנשים שהיו בטוחים שהכלי הטוב ביותר שהם יכולים לשלוף מהתרמיל בעניין שיפור איכות החיים שלהם הוא להירשם למכון כושר, הם עושים זאת גם בתחומים אחרים בחייהם, נרשמים ללימודים כי רוצים תואר, מתחתנים כי רוצים משפחה, קונים רכב חדש כי רוצים להתקדם..

עצם הקניה/ הרישום/ הרכישה זה הכלי שהם מכירים ואיתו הם פועלים, אך מה קורה כשהכלי הזה כשלעצמו לא מספיק? כשעצם הרישום למכון כושר לא ישפר את איכות החיים שלי אם לא אגיע להתאמן.. כשעצם הרישום ללימודים לא יבטיח לי תואר אם לא אדע ללמוד ולהגיש עבודות... כשעניין החתונה כשלעצמו לא יבטיח לי משפחה אם לא אפתח זוגיות טובה... אם קניית הרכב החדש לאחר לקיחת הלוואה והתחייבות לוחצת לא תתרום שום דבר להתקדמות האמיתית שלי.. ( מקסימום התקדמות לכיוון מקום העבודה בשעות הבוקר המוקדמות וחזרה בלילה ).

כנראה שלפעמים התרמיל עם הכלים שרכשנו לא מספיק והגיע הזמן לחקור בתוכנו ולהשקיע בפיתוח כלים אחרים שקיימים בנו ושמעולם לא הפעלנו ופיתחנו. איינשטיין אמר את זה כבר כבר מזמן - טיפשי להמשיך לעשות את אותם הדברים ולצפות לתוצאה אחרת..

אנחנו, בני האדם, רוכשים הרבה כלים במהלך חיינו באופן טבעי, לפעמים, שינוי אמיתי ופריצת דרך במקום של תקיעות, אפשריים כשמוכנים להשקיע בלימוד כלים חדשים שיעזרו לנו לקדם את עצמנו למדרגה הבאה ולא בעשיית אותם דברים מהעבר שוב ושוב ובטח שלא בניסיון לשנות את המציאות שמסביב, זו שאין לנו שליטה עליה לפעמים.. אנחנו לא חייבים להסתפק בכלים ה"ישנים". אנחנו לגמרי מסוגלים ללמוד ולרכוש כלים חדשים שיאפשרו לנו להשיג את המטרות החשובות שלנו ולחיות באיכות החיים שאותה אנו רוצים.

שימו לב, כשאתם משתמשים בכלי שלא עובד. זהו את זה שאתם חוזרים שוב ושוב על אותו דבר ללא כל תוצאה תחקרו את עצמכם ותאמינו שתמיד יש משהו חדש שעדיין לא ניסיתם וששווה לגלות אותו על מנת לחיות את החיים שאתם באמת רוצים.


bottom of page