"דר" דוליטל"
top of page

"דר" דוליטל"


איך החיות מבינות אחת את השניה? איך הלביאות, למשל, מתאמות ביניהן התקפה על הטרף שלהן, איך הציפורים מתאמות מבנה טיסה? איך בכלל חיות הבית מתקשרות איתנו בני האדם?

רובנו לא ממש מוטרדים משאלות אלו, הרי אנחנו בני אדם ויכולים להסביר מילולית כל מה שאנחנו רוצים, במיוחד בעידן של היום, לא צריך לראות אחד את השני ואנחנו מתקשרים מצויין רק במילים.

אבל אם נסתכל פעם על הכלב או החתול שלנו ונחשוב איך הם מעבירים לנו מסרים נשים לב שיש המון משמעות לשפת הגוף ולמבטים בעיניים. למשל המסר שהחתול מקבל כשמסתכלים לו ישירות בעיניים הוא של איום והתרסה. שימו לב איך הכלב "מחייך" כשהוא רואה אתכם. כשאנחנו מביטים בהם אנחנו מבינים שאנחנו יכולים לתקשר גם בלי מילים, יש לנו את היכולת כמו לכל החיות להבין שפה אחרת מלבד השפה המילולית, שפה שלאט לאט אנחנו מאבדים מחוסר שימוש, שפה חשובה שיכולה לעזור לנו מאוד בחיים.

קרה פעם שכשהייתם בקרבת אנשים מסוימים הרגשתם מתח ועצבנות למרות שלכאורה במילותיהם לא היה שום דבר מאיים? כשאנחנו מרגישים ככה אנחנו בעצם משתמשים בשפה שכמעט שכחנו וכיוון שאנחנו לא משתמשים בה הרבה אנחנו גם לא מבינים מה לא בסדר ולמה אנחנו מרגישים רתיעה. שפת הגוף יכולה לספר לנו הרבה פעמים מה באמת בנאדם מרגיש, מה קורה בין המילים ומה הוא לא מצליח להסוות ע"י המילים.

כדאי לשים לב יותר לאנרגיה ולגוף שלנו ולמה הוא משדר, ולהיות מודעים יותר לתקשורת מהסוג הזה. כדאי לעצור קצת ורק להתבונן בחיות ולנסות ללמוד מהן את הדרך שלהן ולא רק לאלף אותן להבין אותנו.


bottom of page